צרפתית

צרפתית

 

קורסי הצרפתית מיועדים בראש ובראשונה לתלמידי החוג ללימודים רומאניים. נוסף על כך, תלמידים מרחבי הפקולטה למדעי הרוח המחויבים בלימודי שפות במסגרת דרישות התואר מוזמנים ללמוד בקורסי הצרפתית על בסיס מקום פנוי.

הקורסים נלמדים בצרפתית מהיום הראשון ומקנים לסטודנטים יכולת לפעול בשפה בכתב ובעל-פה, להכיר את התרבות הצרפתית מבפנים ולהשתמש בשפה בצורה אותנטית ומתאימה להקשר. 

תוצרי הלמידה מותאמים למקובל באוניברסיטאות בחו"ל ומאפשרים להשתלב בקורסי שפה במסגרת תוכניות לחילופי סטודנטים.

 

חדש! תלמידים מרחבי האוניברסיטה העברית והקהל הרחב מוזמנים ללמוד בקורסי French@HUJI הנלמדים מחוץ לתוכנית הלימודים ומקנים תעודה רשמית של היחידה ללימודי שפות של האוניברסיטה העברית לפי רמות סולם ה-CEFR

 

DELF certificate at the Hebrew University French Courses

צרפתית

צרפתית

 

רשימת קורסים

ספרי לימוד

מבחנים בינלאומיים מוכרים

delf cefr huji frenchבמסגרת התאמת תוצרי הלמידה למסגרת ההתייחסות האירופית המשותפת לשפות (CEFR), היחידה ללימודי שפות משתפת פעולה עם המכון הצרפתי כדי להביא לתלמידי האוניברסיטה העברית את מבחן ה- DELF של משרד החינוך הצרפתי. מבחן זה בודק הבנת הנקרא, הבנת הנשמע, כתיבה ודיבור בצרפתית. עמידה בדרישות כל ממדי הבחינה מקנה תעודה רשמית מטעם ממשלת צרפת המוכרת ברחבי העולם לצרכים אקדמיים ותעסוקתיים.

המעוניינים בפרטים נוספים מתבקשים ליצור קשר עם היחידה ללימודי שפות.

צוות הוראה

יונתן בן דנון

CEFR HUJI FRENCH DELF study learn Jerusalem University לימודי צרפתית ירושלים אוניברסיטה עברית
יונתן
בן דנון
צוות צרפתית

למדתי תואר ראשון בחוג לשפה, ספרות ותרבות העברית באוניברסיטת ליל (LILLE) שבצפון צרפת, ולאחר מכן המשכתי ללימודי תואר שני בחוג לדידקטיקת השפות ולצרפתית כשפה זרה באוניברסיטת ארטואה (ARTOIS) השוכנת באותו אזור.

התמחותי המקורית היא בתחום התרגום והעריכה, שפיתחה אצלי מודעות אל המבטים ואל השקפות העולם הטמונים מאחורי כל שפה. בעיני, אתגר עבודת התרגום הוא לסלול דרך אל השפה שמאחורי השפה, ולאפשר לדברים להיאמר בלשון אחרת. מבט זה בא במיוחד לידי ביטוי בלמידת שפות זרות, כאשר תלמידים מגלים לא רק איך הדברים נאמרים במדינה אחרת, אלא גם את נקודת המבט השונה שבה דוברי השפה הנלמדת מסתכלים אל אותה המציאות. מכאן בחרתי להתמקד בהוראת השפה ואני כעת מלמד צרפתית ביחידה ללימודי שפות באוניברסיטה העברית בירושלים, במגמה לפתוח צוהר בין-תרבותי ולהעצים הבנה הדדית בין בני תרבויות שונות.

 

« La plus grande liberté naît de la plus grande rigueur » (Paul Valéry)

 

אליקס גלוץ

Alix Glotz French HUJI DELF study learn Jerusalem University לימודי צרפתית אוניברסיטה ירושלים
אליקס
גלוץ
צוות צרפתית
ויועצת ללומדי שפות אירופיות

אני מלמדת צרפתית כשפה זרה באוניברסיטה העברית בירושלים. גדלתי בבלגיה, מקום מפגש לשפות אירופיות שונות, וכבר בגיל צעיר גיליתי את התשוקה ללימוד שפות. למדתי לתואר הראשון והשני באוניברסיטת מונס בבלגיה, במחלקה לשפה צרפתית ולתרגום מולטידיסציפלינרי (התמחיתי בתרגום לצרפתית מאנגלית, מספרדית ומהולדנית). במהלך תקופת לימודיי שהיתי תקופות ארוכות באוקספורד, אנטוורפן, מאסטריכט וגרנדה, שם השתלמתי בשפות ההתמחות שלי. ההשקעה שלי בלימוד שפות זרות חידדה את הבנתי לא רק בנוגע לשפה הצרפתית, אלא גם ביחס לאתגרים המיוחדים האופייניים לתהליך הלימוד של שפה חדשה באשר היא.

היכרות עם שפה חדשה פותחת בפנינו נקודת מבט רחבה ומיוחדת על העולם, ומאפשרת לתפוס את המציאות בצורה שונה. השפה הצרפתית חוצה גבולות והיא מדוברת בבלגיה, בצרפת, בשוויץ, בקנדה, במספר רב של מדינות באפריקה ובמזרח הרחוק, ובקאריביים. המשמעות של לימוד השפה הצרפתית, אם כן, היא לפתוח שער לעולם מגוון, צבעוני, וחוצה תרבויות.   

כמורה חשוב לי מאוד לייצר בכיתה סביבת למידה בטוחה, נעימה וכייפית. במהלך השנה מתפתחת בכיתה תחושה של שייכות לקהילת למידה מוגנת, המאפשרת לכל תלמיד להתפתח ולהתקדם בצורה הטובה ביותר.

 

" Le talent, ça n’existe pas. Le talent, c’est avoir envie de faire quelque chose” (Jacques Brel)