שאלות נפוצות

שאלות נפוצות

אילו קורסים מוצעים במסגרת Safot@HUJI ?

בשלב זה נפתחים קורסי ספרדית, צרפתית וערבית (מדוברת). בכל שפה נפתחים קורסי מתחילים (A1) וממשיכים (A2).

חדש! באוקטובר 2023 יפתחו קורסים ברמה השלישית (B1.1) בשלוש השפות. לפרטים נוספים נא לפנות למייל: languages@mail.huji.ac.il.

בהמשך, ייפתחו שפות ורמות נוספות בהתאם לביקוש. אנא מלאו את טופס המתעניינים שלנו כדי שנדע איזה קורסים לפתוח! 

האם קורסי Safot @ HUJI מתאימים לי ?

הקורסים מיועדים לכל מי שרוצה להתמסר לרכישת השפה בשפה עצמה בתהליך אינטנסיבי ומהנה: המפגשים נערכים פעמיים בשבוע, וההגעה לכלל השיעורים היא חובה. השיעורים מתנהלים בתחושת עשייה, ונבנים סביב תרגול ויישום בזוגות או בקבוצות קטנות. כולם מתקשרים עם כולם ואין "צופים מהצד". הלמידה בקורס אף מחייבת עבודה עקבית מחוץ לכיתה – כשעה בבית על כל שעה בכיתה – ומלווה בהגשת מטלות ובבחנים הבודקים את המסוגלות התקשורתית. היחידה דוגלת בגישת ה"כיתה ההפוכה", כלומר למידה בבית כהכנה לשיעור כדי שמקסימום זמן במפגש עצמו יוקדש ליישום. 

חשוב לציין שלמידה בגישה זו מוציאה אותנו מאיזור הנוחות וטעויות או מבוכה קלה הן חלק טבעי מהתהליך. הצוות וקהילת הלומדים מייצרים יחד אווירה חיובית ומפרגנת, מתוך כבוד הדדי ומוטיבציה גבוהה לייצר תקשורת ספונטנית בשפה עצמה. 

האם דרוש רקע בשפה ? איך אפשר להתחיל לתקשר בשפה מהיום הראשון ?

מי שטרם נחשף ללימודי שפה זרה בשפה עצמה מכיר אולי את גישת ה"עברית בעברית" הרווחת באולפנים מזה שנים רבות. לא דרוש רקע. להיפך, קורסי המתחילים אינם מתאימים לבעלי ידע קודם בשפה. מה עושים בשיעור הראשון? עורכים היכרות, אך במקום להשתמש בעברית או באנגלית לומדים לערוך הכרות כבר בשפה הנלמדת. בהמשך לכך לומדים איך ללמוד בשפה, למשל לשאול בשפת היעד שאלות בסיסיות כמו "איך אומרים..?" או "איך כותבים..." או "לא הבנתי. עוד פעם בבקשה" וככה מתקדמים, תוך שימוש בהמון רמזי הקשר, מידע ויזואלי, שפת גוף, אינטונציה וכיו"ב. 

האם מקבלים ציון על הקורס? מה זאת בעצם תעודת סיום רשמית ?

דרישות הקורסים מוגדרות כך שישנן בכל שבוע מטלות להגשה – בכתב ובעל-פה – וכן נערכים בחנים. בהתאם לגישת ה-can do המשימות בודקות מסוגלות תקשורתית (ולא ידע תיאורטי). כך רוכשים כישורים חדשים משבוע לשבוע ומקבלים משוב משמעותי להמשך הלמידה. 

בהתאם לסילבוס הקורס, המתפרסם בעמוד המידע לכל שפה, רכיבי הציון השונים משתקללים לכדי ציון סופי. תעודת הסיום היא תעודה רשמית של היחידה ללימודי שפות של האוניברסיטה העברית. על גבי התעודה מופיעה רמת הקורס במונחי ה-CEFR והערכה מילולית על סמך הישגי התלמידים במהלך הקורס, בהתאם לסולם המפורט בתוכנית הלימודים. 

*תעודת מקור מוענקת במסגרת עלות הקורס. ניתן להזמין עותקים נוספים של התעודה בעלות של 20 ש"ח לתעודה.

מה היא גישת המסוגלות can do ?

המסגרת האירופית מנסחת את כל תוצרי הלמידה ברמות השונות באמצעות היגדי can do, תוך התייחסות לכישורי הבנה, הפקה ואינטראקציה וכן תשומת לב מיוחדת למודעות תרבותית ולהרגלי למידה. התוצרים מדורגים לפי רמה, למשל: מסוגל להבין הוראות בסיסיות או לתאם פגישה בווטסאפ (A1), מסוגל לשתף בחוויות או לזהות ניואנסים תרבותיים (A2), מסוגל לעקוב אחר הרעיונות המרכזיים בחדשות או להציג טיעון מנומק בכתב או בעל-פה (B1) וכן הלאה. 

בניית מסוגלות של ממש היא תהליך הדרגתי שדורש השקעת זמן ניכרת. התקדמות מרמת מתחילים גמורים לרמה B1 למשל אורכת שנתיים לפחות במסגרות שבהן נפגשים פעמיים או שלוש בשבוע.