CEFR

יצירת קשר

ראשת היחידה: חיה פישר
chaya.fischer@mail.huji.ac.il
טל': 02-5882664
חדר 5806, הפקולטה למדעי הרוח


מזכירת החוג: ציפי רבינוביץ
tsippyr@savion.huji.ac.il
טל': 02-5882771
חדר 5805, הפקולטה למדעי הרוח


שעות קבלה:
יום א' 14:30-11:30
ימים ב'-ה' 13:00-10:00

מהו ה-CEFR?

ה-CEFR פורסם לראשונה ב-2001 על-ידי היחידה למדיניות השפה של מועצת אירופה. ב-2018 התפרסם עדכון שמשקף את הנלמד מהמחקר בתחום ומהניסיון בשטח בשנים האחרונות.
לגרסה בעברית, מסגרת ההתייחסות האירופית המשותפת לשפות (מהא"ם), בתרגום המרכז הארצי לבחינות ולהערכה, לחצו כאן >> 

 

What is the CEFR? The Common European Framework of Reference (usually abbreviated to the CEFR or CEF) describes what language learners can do at different stages of their learning. The CEFR is language-neutral, which means that it can be applied to any foreign language learning situation. CEFRIt was originally designed as a comprehensive reference tool to promote educational transparency and to allow movement between countries for work or study within the European Union. Since its publication in 2001, the CEFR has been translated into 37 languages and its use has spread outside Europe, from Asia to Latin America, as an aid to defining levels for learning, teaching and assessment. 

The CEFR describes six broad levels of ability, with A1 being the lowest and C2 the highest. Learners are classified in three distinct groups: the Basic User (levels A1 and A2), the Independent User (B1 and B2) and the Proficient User (C1 and C2). As these titles suggest, learners develop not just in terms of the actual language they have available, but also in terms of their strategies for communicating. For example, in moving from basic to independent, learners will gain compensation strategies, enabling them to make the most of the language they already know; proficient learners will be operating at a higher level, where they can be both fluent and spontaneous, and able to draw on exactly the language they need for a specific situation.

 להמשך קריאת הטקסט בגרסה המלאה באנגלית  לחצו כאן >>  

 
תוצרי למידה

היחידה ללימודי שפות מגדירה את תוצרי הלמידה בקורסים הנלמדים במסגרתה במונחים של ה-CEFR: מה הלומדים מסוגלים לעשות בכל שלב בתהליך רכישת השפה. מכיוון שהסטודנטים לומדים את השפה תוך כדי שימוש בשפה, הם מפתחים בעת ובעונה אחת יכולות קריאה, כתיבה, הבנת הנשמע ודיבור, ולומדים להשתמש בשפה במצבים שונים באופן שמתאים להקשר. כמו כן, מטרת הקורסים להקנות ללומדים מיומנויות למידה אפקטיביות ולעודד למידה עצמאית גם בתוך הכיתה וגם מעבר לשעות ההוראה.

Learning outcomes a1 a2 b1 b2 c1 c2

ה-CEFR מאפיין תוצרי למידה מתאימים לכל רמה בתהליך רכישת השפה, אך לצד זה מעודד כל מוסד להתאים את התוצרים לצורכי הלומדים שלו. לכן פיתחה היחידה ללימודי שפות סולם כשירויות המותאם לצורכיהם של סטודנטים הלומדים הן לקראת תארים מתקדמים והן לקראת יציאה לשוק העבודה.

קורסי היחידה ללימודי שפות ברמות המתחילים מיועדים ללומדים ללא רקע קודם בשפה. הקניית היכולות ברמות A2, A1 ו-B1 אורכת ארבעה סמסטרים, בהתאם לשעות הלימוד המיועדות ללימודי שפה בתוכניות הלימודים השונות. זהו קצב למידה מוגבר ביחס לקורסים המיועדים לציבור הרחב.

לרשימה המלאה של תוצרי הלמידה בכל רמה >>