מה היא גישת המסוגלות can do ?

המסגרת האירופית מנסחת את כל תוצרי הלמידה ברמות השונות באמצעות היגדי can do, תוך התייחסות לכישורי הבנה, הפקה ואינטראקציה וכן תשומת לב מיוחדת למודעות תרבותית ולהרגלי למידה. התוצרים מדורגים לפי רמה, למשל: מסוגל להבין הוראות בסיסיות או לתאם פגישה בווטסאפ (A1), מסוגל לשתף בחוויות או לזהות ניואנסים תרבותיים (A2), מסוגל לעקוב אחר הרעיונות המרכזיים בחדשות או להציג טיעון מנומק בכתב או בעל-פה (B1) וכן הלאה. 

בניית מסוגלות של ממש היא תהליך הדרגתי שדורש השקעת זמן ניכרת. התקדמות מרמת מתחילים גמורים לרמה B1 למשל אורכת שנתיים לפחות במסגרות שבהן נפגשים פעמיים או שלוש בשבוע.