פופ אפ

למי מיועדת התוכנית ?

לכל מי שמעוניין ללמד שפות לפי תקן ה-CEFR, בין אם אתם מורים מנוסים מאוד ובין אם אתם מעוניינים בהכשרה ראשונית. רוב ההכשרה מבוססת על למידה ויישום פרטניים, כל אחד בהתאם לנסיונו ולשפה שהוא מלמד/מעוניין ללמד.

אילו קורסים מוצעים במסגרת Safot@HUJI ?

בשלב זה נפתחים קורסי ספרדית, צרפתית וערבית (מדוברת). בכל שפה נפתחים קורסי מתחילים (A1) וממשיכים (A2).

חדש! באוקטובר 2023 יפתחו קורסים ברמה השלישית (B1.1) בשלוש השפות. לפרטים נוספים נא לפנות למייל: languages@mail.huji.ac.il.

בהמשך, ייפתחו שפות ורמות נוספות בהתאם לביקוש. אנא מלאו את טופס המתעניינים שלנו כדי שנדע איזה קורסים לפתוח! 

האם קורסי Safot @ HUJI מתאימים לי ?

הקורסים מיועדים לכל מי שרוצה להתמסר לרכישת השפה בשפה עצמה בתהליך אינטנסיבי ומהנה: המפגשים נערכים פעמיים בשבוע, וההגעה לכלל השיעורים היא חובה. השיעורים מתנהלים בתחושת עשייה, ונבנים סביב תרגול ויישום בזוגות או בקבוצות קטנות. כולם מתקשרים עם כולם ואין "צופים מהצד". הלמידה בקורס אף מחייבת עבודה עקבית מחוץ לכיתה – כשעה בבית על כל שעה בכיתה – ומלווה בהגשת מטלות ובבחנים הבודקים את המסוגלות התקשורתית. היחידה דוגלת בגישת ה"כיתה ההפוכה", כלומר למידה בבית כהכנה לשיעור כדי שמקסימום זמן במפגש עצמו יוקדש ליישום. 

האם דרוש רקע בשפה ? איך אפשר להתחיל לתקשר בשפה מהיום הראשון ?

מי שטרם נחשף ללימודי שפה זרה בשפה עצמה מכיר אולי את גישת ה"עברית בעברית" הרווחת באולפנים מזה שנים רבות. לא דרוש רקע. להיפך, קורסי המתחילים אינם מתאימים לבעלי ידע קודם בשפה. מה עושים בשיעור הראשון? עורכים היכרות, אך במקום להשתמש בעברית או באנגלית לומדים לערוך הכרות כבר בשפה הנלמדת. בהמשך לכך לומדים איך ללמוד בשפה, למשל לשאול בשפת היעד שאלות בסיסיות כמו "איך אומרים..?" או "איך כותבים..." או "לא הבנתי. עוד פעם בבקשה" וככה מתקדמים, תוך שימוש בהמון רמזי הקשר, מידע ויזואלי, שפת גוף, אינטונציה וכיו"ב. 

האם מקבלים ציון על הקורס? מה זאת בעצם תעודת סיום רשמית ?

דרישות הקורסים מוגדרות כך שישנן בכל שבוע מטלות להגשה – בכתב ובעל-פה – וכן נערכים בחנים. בהתאם לגישת ה-can do המשימות בודקות מסוגלות תקשורתית (ולא ידע תיאורטי). כך רוכשים כישורים חדשים משבוע לשבוע ומקבלים משוב משמעותי להמשך הלמידה. 

בהתאם לסילבוס הקורס, המתפרסם בעמוד המידע לכל שפה, רכיבי הציון השונים משתקללים לכדי ציון סופי. תעודת הסיום היא תעודה רשמית של היחידה ללימודי שפות של האוניברסיטה העברית. על גבי התעודה מופיעה רמת הקורס במונחי ה-CEFR והערכה מילולית על סמך הישגי התלמידים במהלך הקורס, בהתאם לסולם המפורט בתוכנית הלימודים. 

מה היא גישת המסוגלות can do ?

המסגרת האירופית מנסחת את כל תוצרי הלמידה ברמות השונות באמצעות היגדי can do, תוך התייחסות לכישורי הבנה, הפקה ואינטראקציה וכן תשומת לב מיוחדת למודעות תרבותית ולהרגלי למידה. התוצרים מדורגים לפי רמה, למשל: מסוגל להבין הוראות בסיסיות או לתאם פגישה בווטסאפ (A1), מסוגל לשתף בחוויות או לזהות ניואנסים תרבותיים (A2), מסוגל לעקוב אחר הרעיונות המרכזיים בחדשות או להציג טיעון מנומק בכתב או בעל-פה (B1) וכן הלאה. 

מה עלות הקורסים ב-Safot @ HUJI?

עלות כל קורס מופיעה בעמוד המידע הרלוונטי לאותה שפה (המחיר כולל את עלות ספרי הלימוד).

תלמידי האוניברסיטה העברית בלבד זכאים למחיר מיוחד. 

מהי עלות ההכשרה ?

5000 ש"ח להכשרה בהיקף 100 שעות אקדמיות

מחיר מיוחד לתלמידי האוניברסיטה העברית (בהצגת אישור לימודים לשנת תשפ"ד): 4000 ש"ח

מהן שפות ההכשרה ?

ה-CEFR, כשמה כן היא – מסגרת משותפת לשפות באשר הן. לפי גישה זו, התאוריה והפרקטיקה של רכישת והוראת שפות ושל שיטות ההערכה והמשוב האפקטיביות ביותר הן קודם כל משותפות, ועל בסיס זה יש להתאימן לכל שפה ולמאפייניה.

לפיכך, תוכנית הכשרת המורים של Safot@HUJI מיועדת למורי כל שפה, בין אם כשפה שנייה ובין אם כשפה זרה. עם זאת, זכאות לתעודת הסיום מחייבת לשלב את ההכשרה שלנו עם השכלה מספקת המהווה בסיס להוראת שפת יעד נתונה.

מהן דרישות הקבלה ?

- מכתב מוטיבציה בהתאם להנחיות בטופס הרישום

- ריאיון אישי

- תואר ראשון ממוסד אקדמי מוכר (בכל תחום)

מהן דרישות ההכשרה ?

- השתתפות פעילה בכל המפגשים

- הגשת משימות הכנה ויישום שוטפות

- הגשת תוכנית מפורטת להתנסות בהוראה

- ניהול יומן רפלקטיבי

- עמידה בהצלחה בהתנסות בהוראה

- הצגת פורטפוליו מסכם בפני צוות הקורס

פירוט מלא יימסר במסגרת תהליך הרישום להכשרה.

איזו תעודה מקבלים ?

ככלל, מסלולים להכשרת מורים באוניברסיטאות (המזכים בתעודת הוראה) מיועדים להוראה בבתי הספר, באישור משרד החינוך. להוראת מבוגרים, לעומת זאת, אין הכשרה פורמלית-אקדמית ייעודית להוראת שפות מחוץ למסגרת הבית-ספרית. זו אחת הסיבות לחוסר אחידות ולהיעדר הכשרה מקצועית מספקת בתחום הוראת שפות למבוגרים ומצב זה אינו ייחודי לארץ.